BODY MOJÍ NAIVITY / POINTS OF MY NAIVETY

dubna 09, 2017

Zdravím! 

Jsem tady zase, tentokrát s pár body mojí naivity na téma hubnutí, cvičení a tak dále. Nebudeme si tady nic nalhávat, ale každý, který se snažil hubnout nebo začínal se s body, které tady napíšu aspoň jednou setkal. Není to nic špatného, to ne že ne, ale malé rady do začátků se hodí vždycky. (co bych za ně já kdysi dala, ušetřilo by mi to minimálně 2 roky) Tak myslím, že se na to můžeme vrhnout.




  • zdravé jídlo = kila poletí dolů rychlostí blesku 
  • pár sklapovaček, dřepů = celulitida, špeky zmizí ihned
  • vynechání některých potravin
  • diety = úspěch
  • nezdravé jídlo petstotisíc kil nahoru za sekundu
  • jídlo po 6 = skoro vražda
  • sladké pití = no problem
 Taaaakže. Sepsala jsem 7 bodů, které jsem se rozhodla trochu více probrat postupně. Tak začneme hezky od začátku.

  • Zdravé jídlo
Co vlastně beru za zdravé jídlo? Nebo spíše brala?
Například  hnědé pečivo, ovesné kaše, třtinový cukr místo bílého,olivový olej místo slunečnicového atd.. každý to známe, koupíme si radši hnědou kaiserku místo obyčejné housky, ale nedojde nám (nebo aspoň mě to nedocházelo hodně dlouho), že je to vlastně jen obarvené bílé. Pokud tam není přímo slovo celozrnné tak je to prostě obyčejné bílé pečivo. Ovšem kdysi, když jsem se dozvěděla jak to doopravdy je, skoro jsem brečela když jsem zjistila hořkou pravdu a musela jsem vynechat své oblíbené hnědé kaiserky. (které mi nějak v životě neublíží žejo, ale bílé pečivo je zlo.. vlastně všechno pečivo je zlo, já zapoměla)
Teďka ty ovesné kaše.. jako jo, domácí jsou lepší než kupované o tom není pochyb, ale když si k tomu dáte 3 lžíce chia semínek, 2 druhy ovoce, oříšky a tak a potom jíte celý den ještě, tak je jasné, že díky vysokému energetickému příjmu už jen z té snídaně (třeba) moc nezhubnete pokud nebudete celý den jíst jen meloun nebo tak. No ale to jsem teď uplně jinde. 
Myslela jsem to tak, že třeba sušenek z normální bílé mouky si uděláte třeba jedny z ovesných vloček. Nehledě na to, že budou buď příšerně tvrdé a nebo se Vám prostě vždycky nepovedou tak jako ty normální, ale když je sníte všechny na posezení, tak i přesto, že jsou z ovesných vloček z nich přiberete, protože větší energetický příjem než výdej nám způsobuje přibírání žejo. (vyjímkou jsou ti, kteří sní všechno a stejně jsou tencí jak proutek, hajzlíci) A i to, že do těch sušenek nedáte cukr (který nás jednou stejně všechny zabije, ale přitom ne, jen jsou prostě lidi strašený médiema a tak dále - ale o tom někdy příště) Vám při snězení všech najednou moc nepomůže.
Ale aby tady nebylo jen to špatný, tak musím říct, že příjdete na to že třeba některé věci Vám prostě moc nechutnají tak často jako kdysi, například smažené věci a tak dále.

  • Trochu toho cvičení
Řekněme si to popravdě, to že si za den uděláte pár dřepů nebo sklapovaček z 30ti denní výzvy Vám božský tělo neudělá. Jako jo, může to být pro někoho dobrý začátek, ale jestli chcete mít hezkou postavu, tak je potřeba na tom zapracovat ještě trošku více.

  • Vynechání některých potravin (resp. pečiva)
To by u mě neklaplo, prostě ne. Na to až moc miluju všechny ty různé věcičky z listového těsta, s marmeládou, nebo prostě housky, bagety, buchty od babičky a tak. Takže jsem ráda, že mě tohle moc nezasáhlo, protože to už bych si teď asi už fakt hodila cihlu na hlavu nebo tak něco.
Chápu nahrazení za celozrnné nebo žitné pečivo, nechcete bílé pečivo protože se z něj umírá a tak dále. Hezký pohádky. Ale pokud Vám to nějak vážně neškodí (celiakie) tak proč to vyřazovat? Je to skvělý zdroj sacharidů a třeba já se z něj najím než z celého sáčku rýže po kterém mám během půl hodinky zase hlad jako vlk. (nenažranec)

  • Diety
Tohle se mě taky netýká tolik, protože jsem většinou neměla jídlo které bylo na jídelníčcích na internetu. Ale teď už chápu proč to funguje (to že pak příjde jojo efekt je vedlejší). Princip je na tom, že příjem je prostě menší než výdej. Jednoduchý. V tom je celý kouzlo. A víte, že se to dá udělat i jinak než vyškrtnout všechno a jíst jen bro food třeba? O:) Překvápko co? Ale o tom zase někdy jindy.

  • Nezdravé jídlo
Nezdravé jídlo je u většiny lidí bráno jako sladkosti, chipsy a tak dále. Však to známe. Kdysi jsem si taky říkala, že když sním jednu romanci (třeba) tak je hned všechno v čudu a prostě nezhubnu nic a tak. No a proto se teď každý večer láduju večeří pro 3 a k tomu si dám třeba ještě moje milované hořické trubičk žejo. (a bacha není to cheat) A ještě k tomu nepřiberu, no nejsem kouzelník?

  • Smrt po 6
Aneb když sníte třeba plátek šunky v 8 večer, protože prostě jste večeřeli v 5 misku corn flakes a teď už jen tak trochu umíráte hlady. (zvlášť ti co jí večeři pro 3 jako já a většinou mají potom ještě hlad) Tentorát nemůžu říct že jsem to nikdy neudělala, zkusila jsem to a hned jsem od toho zase utekla, protože to je prostě blbost. A prto si teď dám klidně v 10 večer ještě něco. (ovšem IIFYM to jistí)

  • Sladké pití
Kdysi mi nedělalo problém vypít půl litru čaje nestea za chvilku, ale teď jsem třeba jakože chytřejší (ale jen jakože) a radši si místo toho dám ti trubičky, žejo. Takže tady to bude rychlý. Pokud chcete těm kilům dolů nějak pomoct, tak pijte vodu, nemá žádnou energetickou hodnotu, takže by vám to v mnoha případech mělo "ulehčit" práci. Jup.

No a jelikož jsem se zmínila o IIFYM, tak další příspěvek bude právě o tom. Je to styl stravování, který mě toho hodně naučil, v hodně věcech mi otevřel oči a jsem strašně ráda, že jsem na něco tkaového přišla. Ale o tom se rozkecám příště.

Takže doufám, že se Vám příspěvek líbil a pokud máte nějaké body naivity i Vy, tak se o ně podělte, ráda se dozvím další zajímavosti!

Tak zatím, hola!



_____________________________________________________________

 So I am here again, now with some points of my naivety about losing weight, working out etc. We will not trying to lie here , but everyone who was trying to lose weight at least for once, know one of these points. It's not something bad, but little tips for beggining are worth for everytime. So I think, that we can start!


  •  healthy food = kilograms will go down in the speed of light
  • a little bit of working out = you will be thin af
  • skipping some types of food
  • diets = success
  • junk food = you will be fat af in a minute
  • food after 6 p.m = almost murder
  • sweet drinks = no problem
Sooo, I write 7 points about which I decided to talk about. So we can start from the very beggining.


  • Healthy food
What is healthy food for me? Or what WAS healthy food for me?
For example brown bread, oatmeal, brown sugar instead of normal white one, no oil etc.. everyone knows it, we will rather buy brown bread instead of normal bread, but we don't know that it's the same, but the brown is just colored. If in the composition of the bread or something isn't word "wholemeal" or something like this, it is in the 90 % normal white bread. And I have to say, that when I learned how it works I almost cried bc I have to gave up my favorite bun.
Now the oatmeal. The homemade ones are better than the ones which we buy in shop, but if you will eat oatmeal with 3 spoons of chia seeds, some walnuts and 2 types of fruits  and then you eat lunch, snack and dinner, probably because of the big energetic income form the oatmeal with the other things you will not probably lose weight. (but if you will eat the oatmeal and the other things and then you will drink only water or something with 0 calories, you will probably lose weight, but you will be absolutely idiot if you will do this) But I think that for example from cookies with normal white flour you  will instead of flour add some oats, and now it's healhier of coursee!!!!! you can eat a whole plate of the cookies and you will not gain weight. LOL NO, JUST KIDDING!  If you will eat the whole plate of cookies (normal or with oats) you will probably gain something, because bigger energetic issue than income causes gaining weight.  And even when you will not add the sugar in the cookies will not safe you. (sugar isn't as bad as everyone think - but about this I'll talk in some other post)
But I don't want to look it like if you will eat a little bit healthier you will not lose weight. Maybe yes but it will be because a low energetic income not because it's not a cookie from normal flour. (yes, maybe I want cookie now)

  •  A little bit of working out
Let's tell the truth, if you will do 30 squats for a day, your booty won't look like I don't know what. And 30 sit ups won't do something magical too. Yes, it can be a good beginning, but if you want a body of your dreams, you must do something more than this.

  •  Skiping some types of food (esp. bread)
This didn't work for me, because I am the first lover of bread etc on the world I think. Ok I get it, instead of normal flour you will use wholemeal. But it's only for your better feeling. So it's little bit fairy tale, but in my opinion.. the bread or buns, etc.. won't kill you, and if you are not alergic os something to wheat you can eat it.

  •  Diets
This is not for me either. When I wanted to eat something what is on some diet on the internet, I didn't have the food which was at te list. But now I get it why and how it works. (even there come our old friend jojo efect). Princip is in this - the energetic income is lower than issue. Simple. And you know that you can lose weight even when you will eat some snickers or something? B-) Surprise right?

  • Junk food
For me it's (or was) junk food some candies etc.. You know. In the past I always think that if I will eat one 3bit or something I will gain I don't know how much kilograms etc. And now I eat dinners like for 3 people and after my dinner I have some wafer or something. And I will not gain weight, I can lose it with it. Am I wizard? (of course, you are Harry)

  •  Food afret 6 p.m.
It works like this. If you will eat a slice of ham after 8 p.m. you will probably die. (just kidding of course) But if you will eat just a bowl of cereals at 5 p.m. it's simple that you will be hungry early. But now I can't say that I never tried this. I did. But now I am more intelligent and I know that I can eat everytime my body wants it and it's ok. (IIFYM lover forever - but about this in next post)

  •  Sweet drinks
In the past I had no problem to drink 0,5 l Nestea tea in one hour, but now I am more intelligent and I know that I can get some wafer or something instead of it. So tip for you, water or some zero drink is lifesaver for you.

Soo, how was I saying something about IIFYM, next post will be about this magic, which changed my life and everything. But about this in next post.


So I hope, that you liked this post and if you have some point of naivety you can write them in comments. And again I am sorry for my English, there are probably many faults in gramatics but I am trying to do my best.

So see ya!





You Might Also Like

0 komentářů

INSTAGRAM

Popular Posts